Працевлаштування під час війни: на що готові українці заради роботи
Через війну майже 5 мільйонів українців втратили роботу. Чимало людей вимушено покинули країну або переїхали в інші міста в межах України. Тож OLX Робота провела онлайн-опитування серед 3 тисяч респондентів, щоб з’ясувати настрої спеціалістів робітничих професій, передає редакція.
Виявилось, що 81% працевлаштованих респондентів готові змінити роботу в пошуках вищої заробітної плати. До того ж, українці розглядають можливість змінити спеціальність.
Поточна ситуація
Поряд із численною міграцією за кордон, спостерігається переміщення працівників і в межах країни. Якщо через особливості воєнного стану зовнішніми мігрантами є переважно жінки та діти, то в більш спокійні регіони України перебираються як жінки, так і чоловіки. Серед опитаних "блакитних комірців" на OLX Робота 25% респондентів евакуювалися в інше місто України, а 3% перебувають за кордоном.
Серед тих, хто залишився в Україні, працюють 29%. З них більшість (75%) зберегли роботу, яку мали ще до війни, і територіально продовжують працювати в Київській, Дніпропетровській, Одеській, Львівській та Запорізькій областях.
Ті, хто, на жаль, втратив роботу, — або вже шукають нове місце (77%), або планують найближчим часом (15%).
Відкритість до нового досвіду
У певному сенсі війна змусила багатьох українців стати універсальними працівниками. Бізнеси трансформуються під нові запити суспільства, а працівники поєднують у роботі різні функції, щоб замінити колег, які були вимушені емігрувати або стали на захист країни. Так, за даними опитування олх, 57% пошукачів все ще сподіваються знайти роботу за своєю спеціальністю.
На противагу ті, хто планує шукати роботу за іншою спеціальністю:
- відкриті до навчання, якщо його організує роботодавець (63%);
- готові навчатись самостійно/за власний кошт (16%);
- готові перекваліфікуватися за програмою центру зайнятості (13%).
Нові сфери, які готові опановувати українці: логістика/склад, будівництво та торгівля.
Українці шукають постійну роботу з матеріальним заохоченням
Цікаво, що половина респондентів працює на одному місці понад 5 років. Це свідчить про готовність пошукачів обирати постійне місце роботи і залишатися з роботодавцем після перемоги. Аналогічні настрої і серед українців, які планують працевлаштуватися та шукають вакансії.
Серед причин вибору компанії, які називають обидві групи респондентів, на першому місці грошове заохочення та кар’єрний ріст.