Програма медичних гарантій в Україні: що робити, якщо пацієнту відмовили у лікуванні
В Україні програма медичних гарантій покриває всі медичні послуги. Однак бувають випадки, коли в лікарні відмовляють у гарантованому безоплатному лікуванні.
Про це повідомляє редакція сайту 056 з посиланням на НСЗУ.
В НСЗУ зазначають, що програма медичних гарантій покриває всі медичні послуги: від консультацій та обстежень до лікування й реабілітації. Попри це, трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у гарантованому безоплатному лікуванні.
У відомстві зауважили, що так не повинно бути і в таких випадках необхідно звернутись за роз'ясненням до лікарні. А якщо це не дало результату, то безпосередньо в НСЗУ.
Щоб правильно подати скаргу, необхідно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта.
Подати звернення до НСЗУ можна:
- через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form, або за безоплатним номером 16-77;
- листом на електронну пошту [email protected], або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073);
- написавши звернення на особистому прийомі громадян.
Строк розгляду скарги - 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але здебільшого розгляд займає не більше десяти робочих днів.
Готуючи скаргу до НСЗУ, вкажіть такі дані:
- прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження). У випадку написання скарги від імені третьої особи необхідно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
- дата події.
- правильна назва лікарні. Якщо є змога, додайте код ЄДРПОУ.
- посада, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати медичну послугу.
- деталі ситуації, яка сталася.