
Як офіс ІТ-компанії у Дніпрі перетворився на прихисток для переселенців

Каремати і ковдри на підлозі, діти та іграшки, домашні улюбленці і купа валіз... Лічені дні знадобились, щоб трансформувати сучасний офіс ІТ-компанії у центрі Дніпра на прихисток для мешканців сходу України. Та, незважаючи на це, основна робота – створення сучасного програмного забезпечення для клієнтів з США та Європи – не зупинилася.
Про те, як компанія продовжує свою роботу та допомагає українцям під час війни редакції 056 розказав керівник ЕРАМ у Дніпрі Артем Нікутов.
Уроки пандемії
Цьому офісу ЕРАМ в центрі Дніпра – два роки. На початку 2020-го майже півтисячі фахівців ЕРАМ готувались до переїзду у простір в новому бізнес-центрі. Команда 14 років працює у Дніпрі і встигла в усіх сенсах вирости з попереднього офісу. Тому переїзд мав стати значною подією. Але пандемія Covid-19 змусила відкласти його і кардинально переосмислити організацію офісного простору. Необхідність зберігати соціальну дистанцію та реорганізація робочих зон та зон відпочинку потребувала кропіткої праці.
"Тоді, звісно, ми і подумати не могли, що це нам допоможе під час війни. Але переобладнання офісу дало більше вільного простору для організації прихистку для переселенців, створення безпечних і комфортних умов для роботи спеціалістів ЕРАМ", - розповів Артем Нікутов.
В той же час завдяки набору інструментів та сучасній інфраструктурі в компанії створили ефективний підхід для віддаленої роботи Remote by Design. Він дозволяє отримувати доступ до задач майже звідусіль. Головне – стабільний інтернет та сприятливе робоче місце. Це допомагало у 2020, стає у пригоді і зараз. Станом на сьогодні, до офісу регулярно ходять працювати лише близько півсотні людей, в той час як він розрахований на майже 500 стаціонарних робочих місць.
"Коли ми перетворили офіс на шелтер, то віддалені зони облаштували карематами, спальними мішками, ковдрами. Закупили більше чая, кави, снеків, відкрили кімнати для нарад. В пікові періоди ми могли приймати до 80 осіб. Загалом намагалися зробити перебування наших колег-переселенців максимально комфортним. Завдяки досвіду пандемії та допомозі наших волонтерів це вдалося зробити швидко", - зазначив Артем Нікутов.
Підготовка та імпровізація
ЕРАМ готувалася до можливої війни. Артем Нікутов йде мова про організацію з командою у 14 000 фахівців та 12 офісами в у Києві, Львові, Харкові, Дніпрі, Вінниці, Хмельницькому, Івано-Франківську, Чернівцях, Одесі, Миколаєві, Херсоні та Запоріжжі, то мати план необхідно. Саме тому менеджери ЕРАМ на різних рівнях створювали план продовження роботи бізнесу в Україні. Найголовніше в ньому – безпека фахівців, а отже і допомога з релокацією та евакуацією з небезпечних регіонів.
"Також ми думали і про домовленості та зобов’язання перед клієнтами. Звісно, планування було дуже корисним, але реальна ситуація довела, що на 100% до війни підготуватись було неможливо. Але спільними зусиллями менеджменту та спеціалістів-волонтерів ми взяли ситуацію під контроль", - зазначив Артем Нікутов.
Звісно, велике навантаження з першого дня лягло на колег у західноукраїнських та центральних локаціях ЕРАМ. Та офіс у Дніпрі також відігравав значну роль, адже саме він став хабом для тих, хто слідував на захід з Харкова та інших міст на сході та півночі країни. Тут співробітники компанії могли перепочити, спланувати подальші дії та отримати необхідну допомогу та підтримку. Так само тут, у бізнес-центрі, є надійне бомбосховище.
"Загалом у перші дні війни ми з командою працювали практично 24/7 і я дуже вдячний спеціалістам ЕРАМ з Дніпра: з перших днів вони підключились до роботи і стали допомагати тим, хто зупинявся в нашому місті. Від пошуку житла до консультацій, від швидко знайдених ковдр до організації трансферів – це були додаткові зусилля, які координували HR-спеціалісти та менеджери нашої команди. Разом ми створили потужний нетворк, мережу людей, які готові допомагати", - розповів Артем Нікутов.
Роль компанії
Багато українців зараз відчувають, як важливо мати роботу та стабільний дохід, адже це може бути і матеріальною, і моральною підтримкою у складній ситуації. Дехто замислюється про віддалену зайнятість.
ЕРАМ вивчила уроки пандемії, а ще – сама ІТ-сфера дозволяє працювати з будь-якої точки, якщо інтернет дозволяє. Ми продовжуємо працювати та надавати якісний продукт нашим клієнтам попри війну.
Зараз ЕРАМ допомагає державі і українцям під час війни за різними напрямками - економічним, гуманітарним, освітнім, волонтерським. В якості економічної підтримки компанія сплатила авансом 50 млн грн податків до українського держбюджету у першому кварталі та продовжує надавати роботу та регулярну компенсацію всім фахівцям з України. Більше того, потроху відновлюється найм досвідчених спеціалістів та новачків.
Потужною є і гуманітарна допомога. ЕРАМ фокусується на співпраці з надійними і перевіреними фондами. Загалом понад 21 млн гривень компанія передала на користь благодійних організацій «Червоний Хрест України», «Лелека», «Razom», «Крона», «Group 35». Зокрема 200 000 гривень - для надання допомоги Харкову у подоланні продуктової кризи.
"А завдяки зусиллям колег і клієнтів на заході ми закупили три карети швидкої, які вже перевозять поранених і обладнання, та створили спеціальний “Фонд допомоги Україні”", - зазначив Артем Нікутов.
Щодо освітньої підтримки, то ЕРАМ традиційно надає техніку тим закладам і установам, які цього потребують. Також фахівці компанії разом зі спеціалістами Amazon Web Services допомогли понад 20 вищим навчальним закладам зі сходу та півдня України перевести найважливішу інфраструктуру у хмарні сховища. Це забезпечує продовження навчального процесу та безпеку даних.
"Також ми відновили корпоративні навчальні програми ЕРАМ University, які допомагають опанувати сучасні ІТ-професії. Запустили спеціальну програму ІТ-Fundamentals for Ukrainian Switchers, яка знайомить з основами комп’ютерних наук. Ця безкоштовна програма зібрала понад 18 000 заявок від українців, які хочуть долучитися до ІТ без попереднього досвіду. Це особливо важливо в період, коли частина людей втратила роботу", - розповів Артем Нікутов.
Усім членам команди компанія продовжує виплачувати компенсацію. Додатково для фахівців та їхніх сімей EPAM виділила фінансову допомогу: у березні кожен спеціаліст отримав 1000 доларів до щомісячного доходу. У разі переїзду за кордон передбачається покриття супутніх витрат, пов'язаних із житлом або транспортуванням на суму до 2000 доларів. Фахівцям ЕРАМ, які знаходяться у складі ЗСУ або у теробороні, компанія на час відсутності зберігає закріплені робочі місця, компенсації, а також підтримує додатковим компенсаційним пакетом їх та їхні сім’ї.
Крім цього глобальний офіс ЕРАМ припинив обслуговування російських клієнтів та закриває російський офіс компанії. Замість цього активізується набір талантів у країнах Центральної та Східної Європи, в Індії та Латинській Америці. Також ЕРАМ виділила додатково 100 млн доларів для підтримки своєї української команди. І це – лише частина ініціатив.
Гуртуймося і працюємо
Ці слова – своєрідний настрій ЕРАМ під час війни зазначає Артем Нікутов: "Ми завжди приділяли увагу волонтерству, зокрема, ІТ-освіті, еко-ініціативам та іншим напрямкам. Тепер на часі інші задачі, але мотивація допомагати в нашої команди традиційно дуже висока. Нещодавня внутрішня благодійна кампанія EPAM stands with Ukraine зібрала зусиллями команди понад мільйон гривень. Кошти надійшли на рахунки українських фондів, які займаються гуманітарною допомогою.
Разом з компанією та за особистою ініціативою спеціалісти ЕРАМ організовують закупки ліків та продуктів для тих, хто живе у Харкові та інших містах, купують техніку для захисників України, організують евакуаційні рейси та значні партії гуманітарної допомоги. Ця активність спрямована не лише на колег та їхні родини – охоплення значно ширше. Наші спеціалісти ставлять собі на меті допомогти тим, кому це необхідно.
Пишаюся колегами, які приділяють час волонтерству та захисту держави, адже роблять вони це паралельно з основною роботою. Вже за пару тижнів після початку війни до 90% команди повернулися до проектних завдань, а скоро ми вийшли на довоєнні показники продуктивності. Зараз часом навіть перевищуємо їх і я нагадую колегам про те, як важливо берегти ресурси та відновлювати сили вчасно.
Наші замовники також підтримують українців. І не лише на словах, але й ділом. З деякими клієнтами ЕРАМ під час війни ми розпочинаємо нові проекти і плануємо подальший рост. Це додає оптимізму.
Я люблю Дніпро за те, які тут люди. Вони проактивні та вміють жити у швидкому темпі. Впевнений, що практично кожен тут має план, що робити у разі загострення ситуації. А коли є план – то і працювати заради перемоги легше. Особисто я в цьому впевнений, тому створив разом з колегами для команди Дніпра чіткий процес, в якому є певні тригери та контактні особи в разі ускладнення обстановки у місті. З цим планом ознайомлені всі люди в офісі та спеціалісти на ключових посадах.
Зараз я йду по офісу та іноді думаю: все виглядає як до війни. Люди працюють, спілкуються, ведуть перемовини з клієнтами. А потім бачу дітей, яких батьки врятували від війни, і розумію, що ситуація все ж таки змінилась. Хай там як, я вірю у перемогу і те, що на нас чекає відбудова та зростання".