Зручні сидіння та освітлення: у Дніпрі вийшли на маршрут нові трамвайні вагони

У Дніпрі вийшли на маршрут ще п'ять трамвайних вагонів, які місто отримало з Лейпцига.

Сучасні, зручні у використанні, а також споживають на 30 % менше електроенергії. Про це повідомляє редакція сайту 056 з посиланням на міськраду Дніпра.

Торік Лейпциг фактично подарував Дніпру 26 трамвайних вагонів. Вони вживані, проте у чудовому стані. Ними замінюють вже застарілий рухомий склад.

Сім вагонів з листопада 2024 року вже перевозять пасажирів. Нині на маршрути міста випустили ще п'ять.

"Співпраця з Лейпцигом у нас почалася ще у 2019 році. Відтоді ми отримали 76 трамвайних вагонів. Вони в хорошому стані і потребували лише адаптації.

26 вагонів, які Дніпро отримав у 2024 році, оснащені сучасною системою керування на транзисторах. Вона є більш енергоощадною", — розповів заступник директора департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міської ради Олександр Лещенко.

Як адаптуються нові вагони у Дніпрі

Під час адаптації вагони пройшли діагностику та капітальний ремонт візків. Це було необхідно, щоб пристосувати їх до стандарту ширини колій. Адже у Дніпрі колії трохи ширші, ніж у Лейпцигу. Також модернізували салони та замінили освітлення.

"Наші працівники вже мають досвід адаптації таких вагонів під нашу колію, а також їх експлуатації. Усі роботи виконуємо коштом підприємства, без залучення підрядників. Також перед випуском на лінію всі вагони фарбуємо та брендуємо відповідно до затвердженого дизайн-коду", — додав Лещенко.

Новим вагонам радіє і Максим, який 23 роки він працює водієм трамвая. Каже, що у порівнянні зі старими типами, нові значно легші та комфортніші у керуванні.

"Мають дуже плавний пуск та гальмування і це відчувається не лише мені, але й пасажирам. При гальмуванні також використовується рекуперація, тобто енергія віддається в електромережу для інших вагонів. Також ця енергія може використовуватися для опалення салону у зимовий період. Дуже зручна кабіна водія і дуже важливо, що в ній є кондиціонер. Адже у спеку температура в кабіні стає занадто високою і тяжко працювати. Зараз буде значно комфортніше", — каже водій трамвая Максим Рудюк.

Комфортніше у трамваях буде і пасажирам, адже в салоні зручні сидіння та освітлення. Наразі з 26 отриманих вагонів пасажирів перевозять уже 12. Інші 14 також будуть адаптовані під колію та поступово з’являться на маршрутах Дніпра.

"Усі вагони з Лейпцига ми отримали як подарунок, тобто ми їх не купували. Місто сплатило лише за логістику та переоформлення цих вагонів. Єдиний їхній мінус – вони не інклюзивні, але ми вирішуємо це питання. Нещодавно ми підписали контракт з «Татра-юг», які виробляють низькопідлогові вагони, і наприкінці цього року ми плануємо отримати перший трамвай за цією угодою", — зазначив провідний фахівець КП «Дніпровський електротранспорт» Нікіта Керенцев.

Оновлені вагони з Лейпцига планують поставити на трамвайний маршрут № 5, проте вони можуть працювати і на інших. Загалом подібні трамваї вже курсують на маршрутах № 5, 11, 12 та 15.