В Україні з 1 лютого банки запровадять ліміти на грошові перекази. Клієнтам без офіційного заробітку можна буде переказувати обмежену суму.
Про це повідомив президент Асоціації українських банків Андрій Дубас в ефірі телемарафону, передає редакція сайту 056.
За його словами, відповідні меморандуми підписали найбільші банки країни. Це нововведення стосується лише клієнтів, які не мають документально підтверджених доходів. Фінустанови поділять таких клієнтів на три групи ризику. І вони зможуть переказувати від 50 до 150 тис. грн на місяць.
Дубас каже, що з лютого цей ліміт буде 150 тисяч гривень, і це доволі велика сума. Коли її визначали, то навмисно намагалися робити такою, щоб 9 з 10 клієнтів українських банків не відчули жодної різниці. А 1.06 цей показник буде знижений до 100 тисяч гривень.
Хто такі високоризикові клієнти
По статистиці банківського сектору ці клієнти займають 0,6-0,9% всього обсягу. Це, наприклад, громадяни таких країн, як Іран, Північна Корея та М'янма, якщо вони приїхали в Україну і відкрили рахунок у банку.
Також це публічні особи, але не українські держслужбовці, а іноземні, представники державних організацій, наприклад парламентарі.
Окрім цього, у банках спрацьовує "прапорець", коли пересічній особі зі звичайними доходами несподівано переведуть велику суму гривень, наприклад півмільйона гривень.
До яких переказів не буде застосовано ліміти
Ліміти не включатимуть операції з переказу коштів між двома рахунками, які клієнт відкрив в одному банку. За наявності документально підтверджених доходів клієнта, що перевищують установлений ліміт, банки здійснюватимуть перекази в межах підтвердженого доходу.
Крім того, клієнт під час обслуговування має право звернутися до надавача платіжних послуг-учасника Меморандуму із запитом для підвищення встановленого ліміту з обов’язковим наданням документального підтвердження коштів.
Як пояснив член правління ПриватБанку з питань роздрібного бізнесу Дмитро Мусієнко, ліміти не зачеплять перекази, здійснені з рахунків клієнтів, у яких підтверджено джерело доходу (наприклад, зарплатні клієнти), або клієнтів, які є волонтерами.